27 May 2012

Bunga Tangan Felt

Projek DIY terbaru yang baru saja siap. Fuh.. sampai 2 pagi tadi cuba siapkan.. Nak siapkan juga.. takmau bertangguh lagi.

Saya pakai kain felt warna pink. Saya beli di Daiso. Tak pasti murah atau tidak sebab saya beli kain felt kat Daiso saja.

Cara nak buat bunga ros ini, sama saja teknik dengan buat bunga ros menggunakan kertas. Banyak tutorial termasuk dalam youtube tentang caranya. Antaranya.. boleh jenguk di sini.

Hasilnya...




5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam awak..

    cam ne awak cucukkan bunga felt tu ye? irzelina@gmail.com

    ReplyDelete
  3. cucuk pakai pin ke atai gam ek? jual brape ye 1 hand bouquet? sweet sgt..nnt emel saya ye brapa harganye nurulrahman189@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miss Owner,

      Saya ikat semua batang bunga dengan riben..
      Pasal jual.. setakat ini saya tak pernah lagi ambil tempahan. Betul-betul berminat ke ni.. :D

      Delete
  4. Izzy,

    Setiap bunga felt tu saya ikatkan dengan dawai bunga guna pembalut kertas (macam selotep).. yang guna untuk balut lidi bunga telur tu. Saya pakai yang dawai tak tebal sangat.. maaf dah tak ingat lak ketebalannya. Pastu dawai tu lak saya balutkan habis dengan pembalut kertas tu sampai ujung dawai jadi batang bunga.

    Semua kuntum bunga tu saya susun elok-elok jadi jambangan yang saya nak.. kemudian saya riben tu untuk balutkan semua batang bunga jadi 1 tangkai sahaja.

    Maaf sangat kalau tak dapat bayangkan. Kalau nanti saya jumpa tutorial tentang ini atau saya rajin buat tutorial sendiri.. nanti saya kongsikan ye..

    ReplyDelete