20 May 2012

Kad Undangan Saya

Kad undangan versi sedikit cantik telah selamat diedarkan. Alhamdulillah, ramai yang suka. Ringkas tapi sweet... Bukan lah niat nak dapat pujian orang, tapi pujian itu buat saya rasa lebih bersemangat dengan projek DIY saya.


Kad saya memang ringkas. Pada asalnya.. Hanyalah kad empat segi yang biasa. Tapi, pada saat akhir saya cuba untuk merealisasikan idea saya sebelum ini iaitu untuk buat sedikit dekorasi pada kad. Saya terus tempah satu alat ajaib dari satu blog online. Ajaibnya..  sebab selepas guna alat ini pada kad, teruk naik seri kad tu.


Saya tempah penebuk lubang corak doiley lace dari scrap n crop. Dalam masa sehari, penebuk lubang ni selamat sampai. Operasi menebud kad pun terus lah bermula.


Penebuk lubang corak doiley lace. Ada 2 model, tapi harga berbeza. Saya pilih yang harga lagi murah.

Operasi menebuk kad mengambil masa 2 hari saja. Saya buat secara sambilan, selepas balik kerja. Alhamdulillah, hasilnya memuaskan hati saya.


Kad undangan saya yang sudah selamat diedarkan.


Syukur kepada Allah.. :)


8 comments:

  1. Salam.

    Thanks bagi info yang best. :)
    Nana pun baru terpikir nak DIY kad kawin sendiri. Cuma cari penebuk lubang tu tak jumpa2. Boleh tak email kat Nana kat mana tempat belinya? Thanks.. ^_^

    lullabbyz@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. Nana,

    Baik DIY ja sebab kad ini hampir 100% orang akan buat. Kecuali ada la kot kawan-kawan terdekat.. heheh. Penebuk lubang tu saya beli online di scrap n crop. Boleh tengok site ni http://www.scrap-n-crop.com. Nanti nana cari doiley lace puncher. InsyaAllah ada stoknya..

    ReplyDelete
  3. tq info .. kat kajang kan kedai nya sis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kedainya kat kajang. Saya beli online ja aritu. Cepat ja sampai barang..

      Delete
  4. Akak buat sendri ke kad tu atau tempah yg simple dlu n buat corak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amira,

      Kad tu saya design guna Adobe Photoshop pastu print guna Adobe Photoshop. Bila siap print, baru saya guna penebuk lubang bercorak tu.

      Delete
  5. salam kak...penubuk lubang tu ade nk jual second hand tak....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Siti Mariam,

      Minta maaf ye. Saya belum bercadang nak jual. Sayang plak.. :)

      Delete