29 May 2012

Pencarian Riben Satin Warna Pink

Sumber: Google

Misi petang ini mencari riben satin warna pink. Selepas tamat waktu kerja, saya ditemani tunang ke Nilai 3.. Nilai 3 lagi.. Rasanya ini kali terakhir lah saya ke sini.. sebelum balik ke kampung. .

Rumit juga nak mencari riben satin warna pink. Saya mencari riben satin yang bersaiz 1 setengah inci ke atas. Nak pula beberapa tona warna pink. Saya jengah 4 kedai yang berbeza. Harga riben satin memang berlainan. Memang kena rajin tinjau kedai dulu kalau nak beli barang di Nilai 3. Walaupun tulis harga ada diskaun, tapi sebenarnya harga tu masih mahal jika dibandingkan kedai lain walaupun tiada diskaun!

Saya ke Astana Mayang Sari, ZC handicraft, VR star dan PISB. Yang mudahnya, kedai ini di satu deretan kedai. Boleh saya tinjau dan bandingkan harganya. Di PISB, boleh dapat riben dengan harga paling murah. Riben satin pink tona muda sedikit, dengan saiz 2 inci dijual dengan RM9.90. Sayangnya, ada 1 tona warna pink saja. Kalau ada banyak, memang saya nak borong riben tu kat sini saja. Harga paling mahal ialah di VR Star. Riben saiz 2 inci harganya RM15.90. Saya beli 1 gulung riben dengan saiz 2 inci. Sebab kat kedai ini saja ada 1 tona pink yang tak dapat di kedai lain. Kedai yang menjual riben dengan harga agak sederhana ialah di ZC Handicraft. Riben bersaiz 1 setengah inci berharga RM13. Saya borong riben paling banyak di kedai ini sebab kedai ini ada banyak tona warna pink.

Kesimpulannya, hari ini saya borong banyak riben satin warna pink... hihihi

No comments:

Post a Comment