20 April 2013

Pureen Stock Clearance 2013 : Memborong sakan!

Hari ni bermula Pureen Clearance Stock di Summit Co Petaling Jaya. Jualan ini sehingga esok sahaja. Saya buat dahulu kajian tentang tips dan panduan nak memborong di jualan Pureen supaya senang nak memborong. Ramai M2B yang berkongsi pengalaman memborong di sini. Rasanya, ini seperti acara wajib untuk para ibu.

Untuk rekod, ni kali pertama saya terjebak dengan jualan ini. Agak teruja juga nak rasa bagaimana pengalaman bersesak di jualan Pureen. Memang seperti yang dibaca sebelum ini, memang sesak betul orang. Kami sampai awal. Antara yang terawal jugalah masuk bila Pureen buka pintu jam 9.30 pagi. Bila dah masuk, saya dan suami terus menuju ke bahagian belakang iaitu bahagian baju. Kami cuba jugak berebut baju dari dalam rak, tapi tak berjaya pun. Baju lesap sekelip mata macam ikan pirana makan mangsa. Hahaha.. lawak jugak rasa. Kami sempat cekau beberapa pasang, kemudian putus asa. Terus cari lokasi sesuai untuk pilih baju hasil cekauan yang tidaklah lumayan sangat tu.. hehe..

Alhamdulillah, saya berjumpa rakan dan dia ajak sama-sama pilih dengan dia. Terus amik lokasi sebelah dia dan mula memilih dari longgokan baju yang ada. Semakin lama memilih.. cam ketagih pun ada. Taktiknya, tanya saja rakan sebelah kalau dah selesai memilih. Kalau ya, boleh sambung pilih longgokan baju yang dia cekau pulak. Memang inilah cara lagi mudah dan selamat. Memang banyak boleh dapat, walaupun pilih dari yang orang dah tinggalkan. Sebabnya, pilihan dia tak sama dengan kita. Mungkin dia cari baju untuk bayi lelaki. Kita pula mencari baju untuk bayi perempuan.

Memang baju bayi perempuan lagi banyak. Semuanya comel lak tu.. Sebab itu, saya dapat memborong sakan. Memang sayang nak lepas.. hehe. Jam 12.30 tengah hari kami bergerak balik. Masa itu, orang makin ramai. Memang elok sangat datang awal pagi. Gambar di bawah ni hasil saya memborong. Memang banyak, tapi hati sangat gembira. Esok nak pergi Pigeon Warehouse Sale lak.. hehe..

No comments:

Post a Comment