10 April 2014

Rasa Nak Beli Mesin Jahit

Saya rasa nak beli mesin jahit. Saya guna perkataan 'rasa' sebab ini sebenarnya lebih kepada kehendak. Rasa macam seronok kalau ada mesin jahit kat rumah. Setakat hendak potong dress atau skirt yang labuh, lepas dah kan. Maklumlah, saiz comel. Apa-apa pakaian ready made memang labuh. Kain tu memang selalunya saya lipat 2 kali, baru dapat labuh yang sesuai.

Rasa seronok juga ada mesin jahit sebab saya teringin nak buat baju atau gaun untuk Hana. Saya nak juga belajar buat blouse menyusu sendiri. Mahal betul blouse menyusu. Macam tak logik juga harganya kadang-kadang kalau dibandingkan dengan material kain dan design.

Banyak juga angan-angan ini. Jadi, cukuplah saya tulis sedikit saja rasa seronok tu. Takut kan angan ja panjang tapi mesin bersawang saja nanti.

Setakat saya google, saya berkenan dengan Brother INNOV-IS 50 (Brother NV50). Saya sudah pun tengok demo mesin ini di kedai. Mengujakan tengok hasilnya. Nak pasang benang pada jarum pun senang sangat! Teringat dulu selalu tolong mak pasang benang ke jarum mesin Singer mak. Sangat otai mesin jahit tu.

Ini rupa Brother NV50.

Sumber: Brother


Belek punya belek, saya rasa nak beli mesin jahit tepi sekali. Kalau ada mesin jahit tepi, tak payah lah ke kedai nak jahit tepi pula. Setakat saya google, saya berkenan Brother M3034D.

Sumber: Google

Rasa nak membeli mesin jahit ini macam nak menjahit setiap hari ja kan. Saya tetapkan menjahit sebagai minat. Harapannya, saya kena pandai cari masa untuk menjahit.

Boleh ke? 

:D

No comments:

Post a Comment