07 September 2014

Ulasan: Cloth Pad

Sebenarnya, saya sudah lama nak beralih ke Cloth Pad (CP). Hana pakai CD, Ummi pakai CP. Tapi, saya asyik bertangguh membeli. Selalu mendahulukan beli benda lain. Kalau beli shawl, laju saja seluk purse.

CP yang pertama saya beli, pantiliner jenama Charlie Banana. Harga dalam RM60 (lebih kurang, tak ingat dah harganya), dapat 3 keping CP dan 1 wetbag. Selesa juga pakai CP jenama Charlie Banana. Tapi, 3 helai memang tak cukup.

Lama juga bertangguh membeli, sehinggalah Hana setahun 3 bulan, saya tambah koleksi dengan jenama Snowdrop. Ini handmade, buatan Malaysia. Saya beli dry flux pad, fungsi sebagai pantiliner. Materialnya minky dan dengan kain cotton bercorak yang cantik. Selepas mencuba, memang sangat, sangat, sangat puas hati. Selesa sangat!



Selepas menggunakan CP, saya rasa tak seronok nak menggunakan pad/pantiliner biasa. Belian seterusnya, saya beli Light Mist Pad Snowdrop. Teruja sangat tengok pad lawa-lawa tu. Tak sabar nak guna. Hehe.

Tak susah pun guna CP. CP yang dah kotor tu,, basuh dulu dengan air biasa (bilas-bilas), kemudian simpan dalam wetbag. Balik ke rumah, rendam CP dalam baldi. Tambah sedikit saja sabun. Biar sekejap, baru basuh. Kesan kotoran pun mudah sangat nak tanggal.

Banyak lagi jenama lain yang keluarkan CP di Malaysia. Saya memang dari dulu, dah pasang niat nak beli jenama Snowdrop, sebab tu terus membeli jenama ini.


*Ini ulasan ikhlas saya, tak dibayar oleh pihak Snowdrop :)

No comments:

Post a Comment