10 February 2012

Kad Kahwin DIY

Saya merancang nak DIY kad kahwin saya. Rasa cam boleh buat.. insyaAllah. Dah lama juga saya mencari bahan-bahan dan idea untuk buat kad kahwin ini. Kad kahwin saya nanti, memang ringkas sahaja rekabentuknya dan mestilah kosnya dalam bajet saya. Berapa bajet saya? Hehe.. yang saya rasa berbaloi bagi sekeping kad. Saya rasa membazir buat kad cantik-cantik sedangkan nanti kad tu akan dibuang sahaja. Lebih baik kos tu digunakan ke arah lain..


Hasil operasi mencari dalam google, banyak juga contoh kad DIY. Kebanyakannya versi omputeh la.. tapi kita boleh sesuaikan dengan kad kahwin versi kita kan! :)







Cantik, macam-macam stail rekabentuk, tapi saya tak pasti saya boleh sangat rajin nak buat slot dalam sampul tu.. :D


Yang ni ringkas tetapi cantik. Suka!



Kalo camni, memang lain dari yang biasa!




Ada web yang menyediakan template percuma. Boleh saja terus edit kad di web, kemudian terus cetak kad. Janji dah ada pencetak kat umah k.. 


download & print - Kena save dulu template yang disukai, kemudian buka tempate gunakan pixlr online editor. Dalam pixlr ini, boleh la terus taip semua keterangan yang nak dimasukkan dalam kad tu


Antara template dalam web download & print.






Weddingchicks - Keterangan yang nak dimasukkan dalam kad perlu ditaip terus dalam borang. Kemudian, kad akan dijana terus. Save gambar kad tu, kemudian boleh la terus cetak... Yang ini pun senang jugak..


Banyak juga template yang ada, antaranya...






Template percuma ini boleh la bantu bagi idea.. atau nak guna terus rekabentuk ini pun ok. Dah cantik ni...


Saya.. akan mencari-cari idea lagi.. selagi kad belum dicetak.. ;) 





No comments:

Post a Comment