18 June 2014

Puteri Beta

Dua hari ini saya melekat dengan lagu Arjuna Beta - Fynn Jamal. Versi saya jadi Puteri Beta lah ya.. :)

Mendalam liriknya. Ya, begitulah yang saya rasa..






Ngeri tak terbayang mata
Bonda tak sentiasa ada
Nanti moga kau tak lupa
Bonda memujukmu sentiasa

Sungguh. Lirik memang jujur daripada hati seorang ibu.

Saya sendiri selalu memikirkan bagaimanalah Hana jika Allah menjemput saya pergi dahulu sebelum Hana kenal erti dunia. Walaupun, saya sendiri tak pasti saya boleh mendidik Hana sesempurna mana, tapi saya tak sanggup nak pergi dahulu sebelum saya lihat Hana membesar dengan didikan yang baik. Sebaik yang saya mampu.

Bila teringatkan itu, secara automatik mata mesti berair. Hati jadi sesak.

Sebak. Nangis.

Bila difikir-fikirkan semula, sebenarnya Allah yang menjaga Hana. Saya hanya pemegang amanah mendidik Hana.

Walau bagaimanapun, saya selalu berdoa Allah panjangkan umur saya dan suami. Murahkan rezki kami. Bimbinglah kami, berilah kami petunjuk hidayah agar dapat mendidik Hana sebaiknya menjadi hamba yang solehah dan beriman. Lindungilah kami daripada sebarang bahaya dan gangguan syaitan, jin dan hasad dengki manusia.



Jika suatu hari, Hana baca coretan ini.



Hana Nur Widad,

Ummi sayang Hana. Jadilah anak yang solehah agar dapat mendoakan Ummi bila Ummi dah tiada.

**Hidup hanya sementara....

No comments:

Post a Comment