11 February 2012

Super DIY

Super DIY.. tajuk itu yang terlintas di kepalaku ini.. Hehe






Hari ini pergi ke majlis perkahwinan kawan sepejabat. Seronok tengok majlis ini berlangsung. Walaupun saya taklah lama di majlis tu, tapi banyak perkara boleh belajar.


Seperti kebiasaannya, ada pelamin yang cantik!! Ada meja makan beradap di khemas khas. Semuanya bertemakan pink dan putih. Baju pengantin pula pink dan perak (silver).


Seperti selalu, diri ini mula muhasabah diri. Ermm.. bagaimana majlis aku nanti.. 


Majlis saya.. tiada pelamin yang disewa perkhidmatan dari mana-mana vendor. Jua tiada meja beradap. Jauh di sudut hati ini (.. syahdu..) nak ada kedua-dua ini. Pilihan terakhirnya.. DIY. Persoalan.. sempatkah saya meng-DIY semua ini dengan menggunakan 2 tangan dan 2 kaki ini.. hehehe. Susah nak jawab soalan ini. Rasa cam mustahil pun ada. Tapi sikit-sikit tu rasa cam boleh buat. Hehe.. ala yakin dan berani lak kan.. Hehe.. 


InsyaAllah...


Setakat ini, dalam perancangan saya banyak tugas yang saya nak DIY. Saya bukanlah pandai atau kreatif pun. Tapi, bila timbangkan faktor-faktor tertentu lagi baik lah saya DIY. Kerja-kerja dibuat sedikit-sedikit. Dalam kepala dah set, buat setakat termampu. Kalau dah tak mampu, saya takkan memaksakan diri sampai tertekan pulak. Benda-benda yang nak DIY ini bukan lah wajib. Hanya sekadar menurut kebiasaan yang orang buat kan. 


InsyaAllah.. harap Allah permudahkan yang baik-baik tu..

No comments:

Post a Comment