29 November 2014

Rezeki Kita Datang Dalam Pelbagai Cara

Hampir sebulan saya bercuti. Menjadi suri rumah sepenuh masa. Bunyi macam banyak masa, konon macam boleh buat perkongsian baru setiap hari. Tapi, tak macam tu pulak. Pelik, pelik. Sibuk sangat itu tidaklah. Sibuk melayan Hana yang dah pandai macam-macam. Tengah petah nak bercakap tu. Cuma, bila ada masa terluang, saya gunakan masa itu dengan aktiviti hobi. Jadi, blog ini diketepikanlah sekejap.

Berbalik kepada tajuk perkongsian. Melalut jauh juga intronya..

Sudah lama saya nak tulis tentang tajuk ini. Rezeki kita datang dalam pelbagai cara. Dalam bentuk berbeza. Di lain-lain tempatnya.


Ada yang Allah berikan rezeki jodohnya cepat. Tetapi, rezki anak lambat sedikit.

Ada yang jodohnya lambat, rezki anak cepat.

Ada yang belum bertemu jodohnya, rezki dapat naik pangkat, ada keluarga yang penyayang, sentiasa gembira.

Macam-macamlah bentuknya.


Ada hikmahNya.

Rezki Allah beri, satu ujian. Ujian rasa bersyukur.
Rezki yang kita harap tetapi Allah belum beri juga satu ujian. Ujian untuk menilai kesabaran kita.

Maaflah, jika perkongsian ini bunyi macam tazkirah.

Sejak dah jadi ibu, saya lagi banyak berfikir. Allah beri Hana yang baik, mudah dijaga. Rezki kami tetapi kami diuji sedikit dengan masalah pengasuh dan taska. Walaupun, saya ada kongsikan tentang tips mencari pengasuh, saya pun sebenarnya tak dapat pengasuh yang diidamkan.

Apapun, ada orang lain yang Allah berikan ujian lagi besar. Dan, mereka bersabar...

Jadi, kita selalu bersyukur. Jom...

Moga saya mudah sentiasa positif dalam semua perkara..





No comments:

Post a Comment